Pyttipanna!

Gjorde en ljuvlig pyttipanna igår. 
 
 
 
Visst ser den ljuvlig ut?
 
Recept 8 port:
 
250 g champinjoner
1 st zucchini
600 g kassler
2 gula lökar
3 paprikor i olika färger
Smör
 
Salt & peppar
LCHFklubbens Grillkrydda (LÄNK)
 
Skär allt i kuber. Stek varje ingridiens för sig. Varför? Jo för att det är svårt att få upp fetthalt annars om du inte äter någon sås till, vilket jag inte gör när jag äter mejerifritt (=undantaget smör). Varje grönsak ska var "glansig" av smör när du är klar! Dom suger åt sig som attans så kräma på massor! Om pyttipannan inte kommer upp i fetthalt riskerar du att inte bli mätt förän efter en jätteportion + att du blir hungrig snabbt igen. Det är nämligen risken vid en grönsaksbaserad maträtt. Jag använde nästan 200g smör för denna pytt! Salta FÖRSIKTIGT grönsakerna och veva på peppar. Kasslern är ganska salt i sig. Blanda runt allt och servera!
 
Vi hade grillkryddan bredvid och hällde på efter smak. SJUKT mättande! Jag tog en ganska liten portion och orkade inte ens kränga kvällsmat som jag alltid gör!
 
KÖSS
5