Ny träning

Det senaste året har jag fokuserat mycket på styrka. Jag gillar styrka, jag gillar att känna mig stark. Men sen så var jag på träningshelg i Falkenberg och fick ny inspo. Det var mycket gruppträning fokuserad på rörlighet och funktion. Jag kollade på min kompis Mikaela och hon fick det att se så lätt ut. Hopp studs, hej och hå. Själv var jag helt värdelös på det. Frustande tog mig upp i en burpee. Fan va svag jag kände mig. Mina muskler var inte alls vana vid den typen av träning. Och så vill jag ju inte ha det. Så därför kommer jag lägga om min träning ett tag.
 
En annan aspekt på det hela är också nedvarvning. Efter träningshelgen kände jag mig så sjukt jäkla avslappnad. Helt slut, fast på ett skönt sätt. En känsla jag inte känt på länge. Och det beror ju på pulstopparna. Att komma upp, och sedan ner igen är otroligt tillfredsställande. 
 
Så därför kommer jag lägga om min träning ett tag och prova lite. Från att ha kört styrketräning 4 dagar i veckan till 2 och 2 dagars tabataintervaller med löpning och funktionell styrka. Jag vill vara precis som Mikaela - få det att de så jäkla lätt ut. Det är fan målet just nu. Ett lustfyllt mål som driver mig.
 
För det är ju så. Träning ska vara lustfyllt. Kul och motiverande. Och får man lust för något så ska man bara göra det, prova och se vad som händer.
 
Vilken typ av träning driver dig?
 
KÖSS
 
17
Anonym

Zumba och refit gör mig motoverad :)

jeanette sandelin

Löpning <3

Anna

Själv håller jag mest på med Långdistansidrotter, Längdskidor och bergs/fjäll löpning, helt underbart! Kompletterar med en hel del styrka också. Men du kanske borde prova på Crossfit? Hur kul som helst att köra i grupp, allt är anpassningsbart efter nivå och du får garanterat även "flås" delen men behåller styrkan :)

Maria

Styrketräning och Yoga, en underbar kombination.

Lotta

Mestadels konditionsträning för att jag gillar att ta ut mig själv genom intervaller och långdistans. Löpning, mtb och rullskidor sommartid och längdskidor vintertid. Du borde prova längdskidor. Ni har ju faktiskt en skidtunnel i gbg. 😉 världens bästa träning! 😄

Anna

Har precis börjat att styrketräna efter flera års uppehåll.Avslutar mina pass med lite yogarörelser.Har bestämt mig att inte göra träningsuppehåll fler gånger,utan variera träningen.

Emma Hällbacka

Långdistanslöpning är det som får igång mig! Men varierar gärna med lite andra pulspass, promenader och tung styrketräning. Så länge det inte är ute i lera eller man bryter naglar... haha!

Elisabeth

Har du tittat närmare på detta - finns inget bättre och kan göras när som helst hemma med egen kropp som motvikt.
https://youtu.be/NTEDDmCjd1k

Anonym

Löpning 2 ggr veckan och Crossfit 2-3 gånger i veckan. Därifrån får jag min rörlighet.

Anonym

Löpning 2 ggr veckan och Crossfit 2-3 gånger i veckan. Därifrån får jag min rörlighet.

Anonym

Löpning 2 ggr veckan och Crossfit 2-3 gånger i veckan. Därifrån får jag min rörlighet.

Emma

Zumba och promenader i skogen gör mig glad 😊

Emma

Zumba och promenader i skogen gör mig glad 😊

Emma

Zumba och promenader i skogen gör mig glad 😊

linda

Så himla kul att se din blogg och att få lite mer inspiration!
Bra jobbat! :D

ander

Så den nye träningen du provade, kan du skriva punktform vilka övningar det var? Är själv intresserad att prova på något nytt =)

Jessie

Zumba, pilates cardio och cirkelpass hos Strandhälsan i Falkenberg varje vecka håller igång mig :-) Framför allt zumban. Så jäkla skönt att få skaka loss utan att någon bryr sig om hur det ser ut! :-D