Lunchlådor vecka 5

Detta är ett samarbete med mat.se.
 
Som sockerberoende är det ibland farligt att gå in i affärer för vi kommer ut med massa skit och skräp. Det är mycket smartare att handla online, då slipper vi bli triggade och faktiskt kan handla bara det vi behöver. Jag använder mat.se och tänker dela tips på middag/lunch ett par veckor framöver. Du kan enkelt äta samma som mig genom att klicka på länken och handla hela min inköpslista. Mängderna hittar du i inköpslistan via länken. 
 
Ange LCHFKNIV vid köp så får du som nykund hem en kock-kniv vid beställning!
 
 
Du behöver:
 
köttfärs
champinjoner
finhackade gula lökar
paprikor i olika färger
burk krossade tomater
SMÖR!!
 
Gör såhär:
 
Hacka svamp å grönsaker i ganska stora bitar. Stek varje grönsak för sig i mängder av smör. Det är så du får upp fetthalten. Då får grönsakerna chans att suga upp mer fett. Stek köttfärssen. När den är genomstekt så häller du på tacokryddan och rör tills det är jämt fördelat. Ibland behövs en slurk vatten. Häll tillbaka grönsakerna och häll på krossade tomater! Låt puttra 15 min. 
 
 
 
3
Annelie

Känner igen mig i situationen att köpa på mig en massa snask... har två småttingar (5 månader & 19 månader) och det är så himla lätt att falla dit i sockerfällan när det blir mycket med barnen...

Monica

"Du har inte behörighet att visa denna inköpslista."
Så står det när jag klickar på din länk till inköpslistan. :(

Cecilia

Jag kan inte heller få upp inköpslista n :/