Nystartsguide

Idag är dagen då många är tillbaka på jobbet efter semestern - inklusive jag själv. Det är för många laddat med ågren att komma tillbaka, kanske har man inte fått tillräckligt med vila eller så är det förknippat med kroppshat. Man skäms att visa för kollegorna att man har gått upp i vikt på semestern. Ofta är det väldigt viktfixerat på arbetsplatsen när man kommer tillbaka - alla vill ta tag i semesterkilona. Det kan blir mycket projekt och dieter som surrar i luften över kvart-i-tio-fikat. Här kommer min guide för att du skall starta hösten på ett så bra sätt som möjligt.
 
Min guide är en helhetsguide, varje pusselbit är viktig för att du skall må ditt allra bästa jag! 
 
Kosten
Att påbörja ett svältprojekt är som att skjuta sig själv i benet. 95% av alla som börjar banta har gått upp allt och ofta lite till efter 3 år. Istället så är det viktigt att börja jobba med sina hormoner. Att äta en lågkolhydratskost gör att du både kan vara mätt, bli frisk och få viktnedgång som resultat om det är det du önskar. Kostdoktorns 2-veckors utmaning är rätta stället att börja med kosten, du hittar det här helt kostnadsfritt!
 
Motionen
Att köpa ett svindyrt gymkort är inget måste i ett balanserat liv, det räcker gott med att röra på sig 30 minuter om dagen. Mitt tips är att prova olika aktiviteter var tredje dag för att hitta där du mår bäst. Många gym har prova-på-veckor du kan nyttja. Annars räcker det gott med en promenad, det viktigaste är att du rör på dig. För mig är inte motion för viktnedgång, för mig är motion viktigast för den mentala hälsan. Att få en dusch enorfiner gör susen för välmåendet. Prova gärna olika pass på youtube som du kan göra helt gratis hemma!
 
Kosttillskotten
Många utav oss sockerberoende har stora brister i kroppen pga vårt bruk av socker. Om vi kämpar mot oss vår biokemi och inte ger kroppen va den behöver kommer den utlösa biokemiska cravings för att öka chansen att få i sig våra brister. Dessa är i princip omöjliga att stå emot. Därför har jag tillsammans med Upgrit satt ihop baspaket med kosttillskott som är skräddarsydda för oss sockerberoende. Dessa är -10% nedsatta mot om du hade plockat ihop dem själva. Du hittar dem HÄR (LÄNK).
 
Den mentala hälsan
Eftersom du kommer utsättas för ett surr av viktfixering är det lätt att tro att vi är misslyckade bara för att vi lagt på oss under semestern. Big news: du är inte din vikt och du tror ditt värde sitter där för att kapitalismen har skapat normer som är omöjliga att följa så du skall lägga pengar i skönhets- och bantningsindustrin. De normerna är alla så hjärntvättade av så alla tror att det är en sanning att vi är lite bättre om vi är lite smalare. Vi behöver öva på att känna att det ENDA som räknas är dem vi är, är det som är viktigt. Därför är utmaningen att under 2 veckor skriva en dagbok under 3 kategorier:
 
- BRA (skriv 3 bra saker du har gjort under dagen)
- TACK (skriv 3 saker du är tacksamför i ditt liv)
- Hjälp (skriv allt det du är rädd och orolig för)
 
Det kommer göra susen för din hälsa! Sakta men säkert bygger du självkänsla och den behöver övas i detta viktfixerade samhälle.
 
BOOM! Där har du en bra kick-off-guide för att må lite bättre i höst! Här skall INTE hetsbantas utan vi skall vara snälla och rädda om oss, det är det allra viktigaste. Resten kommer, det lovar jag dig! Det ENDA du behöver göra är alltså: Äta enligt planen, röra ig ca 30 minuter några dagar i veckan, boosta din biokemi och öva på att älska dig själv. Lösningen är lätt men inte enkel, många utav oss behöver mer support och stöd. Det kan du få i mina sockerkurser som du hittar HÄR(LÄNK).
 
 
 
KÖSS