Sockerutmaningen 2k18 - Tillbehör?

Detta är ett annons för PurePasta och innehåller annonslänkar
 
Många upplever ett stort motstånd till LCHF för att man saknar pasta, ris och potatis. Det kanske är den allra största omställningen till kosten - att vi väljer bort det. Det kanske är där motståndet ligger hos oss. Men det finns kalasbra lösningar på det!
 
Ris
Det du kan göra är att riva blomkål och smörsteka. Då landar kolhydraterna på ca 3,5gram per 100gram. Det blir lite mycket spill och meck, och jag föredrar 0 gram kolydrater så jag väljer oftast ris från PurePasta. Så enkelt att bara skölja av, värma och servera!
 
Potatis
Här är det ju vilken form du vill ha - men många väljer att koka blomkål eller rosta. Det suger dock inte upp lika bra som vanlig potatis, men är en utmärkt ersättare.
 
Pasta
Det vi kan göra här är att skära små strimlor vitkål och smörsteka. Då landar kolhydraterna på ca 4 gram per hungra gram. Men jag är lat och dessutom föredrar jag 0 grams lösningar. Så även här väljer jag oftast PurePasta spaghetti och nudlar. Så himla goda!
 
I och med att vi körs in i kosten så blir vi bättre på att hitta bra lösningar som fungerar. Vi saknar även pasta/ris/potatis mindre och mindre - ju bättre vi mår av vår kost. Det upplever jag i alla fall.
 
Vad är #sockerutmaningen2k18? Läs mer om utmaningen HÄR (LÄNK)
 
KÖSS