Sockerutmaningen - dag 3

Detta inlägg är en annons för Werlabs och innehåller annonslänkar
 
Dag 3 är dagen som vi gärna börjar tryta lite. Abstinensen börjar kännas av och vi har en del sockersug att fightas mot. Många av oss faller dag 3 eller 4. Det som är viktigt då är att skaffa sig en målbild, varför skall vi annars kämpa?
 
För att en målbild skall bli bra behövs det 3 komponenter:
 
  1. Tydlighet
  2. Motivation
  3. Nuläge
 
Med tydlighet så behöver vi ett smart mål:
 
Specifikt
Mätbart
Attraktivt
Realistiskt
Tidssatt
 
Sätt dig ner och formulera ditt mål enligt detta sätt att tänka. Det är så du vet vart du skall, du behöver ta ut en riktning.
 
Motivation kommer ur en attraktiv målbild. Att känna sann glädje när vi tänker på vårt mål är viktigt, det är inte värt att kämpa för annars. Skapa dig ditt VARFÖR. Varför vill du bli sockerfri? Vill du orka mer, gå ner i vikt eller faktiskt känna dig mer hälsosam? Det skall bubbla i magen när du tänker på det, annars är du fel ute.
 
Nuläge - du måste veta var du är NU.
Vågen i all ära - men uselt mätinstrument. Drack du en kopp te innan du gick och la dig igår så ändrat värdet. Det viktiga är hur vi mår och hur vi förbättrar vår hälsa med rätt kost. Därför mäter jag varje år mig hos Werlabs för att se mina värden. Det är mycket mer intressant. Där ser jag exakt vilka brister jag har och vad jag behöver för tillskott för att stötta upp. Att ta en multivitamin är ju att kasta pengar i sjön - one size fits nobody. 
 
Nu kan du också beställa hälsotest hos Werlabs som är anpassat för just ditt nyårslöfte. Hur smart är inte det? Det finns ett som är just anpassat för dig som vill skära ner på sockret! Läs mer om det testet här!
 
Vi måste veta var vi är idag för att kunna ta riktning på där vi vill vara imorgon!
 
Vad är #sockerutmaningen2k18? Läs mer om utmaningen HÄR (LÄNK)
 
KÖSS
 
 
 
 
1
Linda

Hej!
En sak jag också blivit hjälpt av är att ersätta. Jag måste ersätta mitt onyttiga ätande med något annat. Det kan vara träning för vissa eller något annat som tar upp tiden, men jag behöver annan mat. Jag äter mellan saker eller som en del av en rutin och behöver ha något nyttigt att äta i stället. I mitt fall äter jag svenska havreringar (vet att de inte är LCHF) och fil. Det funkar och är bättre än att falla till botten. Sedan när sockerbehovet och matbehovet minskar slussar jag ut dem. Mina tipps är att aldrig vara mer än lite hungrig och att ersätta ätandet med något. I början kan jag inte vara hungrig alls.

Trevlig fortsättning! /Linda

PS så otroligt duktig du är!!!