Äta på resande fot

Just nu är jag inne i en period som är väldigt hektisk. Det är mycket resande fram och tillbaka och det ställer krav på mig och min planering.
 
För mig funkar det inte alls att ta det som det kommer, jag behöver veta var och när jag skall äta.Jag kan inte bara stå där och OOPS så äter jag godis för att jag hade urusel planering! Såhär löste jag det denna gång:
 
- Middag på tåget: 2 pannbiffar, smör och sallad jag hade med
 
- Frukost: hotellfrukost. Pålägg och bacon samt smör.
 
- Lunch: hade med mig matlåda som jag tog hotellfrukost av och som jag också åt till lunch.
 
- AW: hade kollat upp menyn innan och bestämt mig för kött, smör och grönsaker
 
- Tågmiddag hem: Sallad från salladsbar. Jag väljer rena grönsaker och så köper jag en bra skinka till då köttet ur salladsbaren brukar vara av dålig kvalité. Jag kompletterar med en smörstav.
 
VIPS så har man en bra matplan som inte triggar. Det gäller verkligen att ta ansvar och ligga steget före. Resa i sig är mentalt påfrestande då alla rutiner skjuts ur och vi blir stressade och mentalt trötta. Då behöver vi en trygg planering att luta oss emot.
 
Hur löser du dina resor?
 
KÖSS
 
 
1
Anonym

Jag håller med, det är tufft att resa då alla rutiner förlorar sin ram. Jag reser ofta i jobbet, både inom EU och USA. Är det tillåtet att föra in nötter, tar jag alltid med detta. Så fort jag landar ser jag till att köpa vatten eftersom man förlorar mycket vätska når man flyger. Jag blir väldigt frestad att prova nya maträtter när jag är ute o reser. För mig fungerar det bäst när jag har bestämt mig för att hitta det mest hälsosamma på menyn och sedan utmana detta, dvs be om sås/dressing separat. Extra sallad. I Maj skall jag på en jobbresa till Sidney, Australien...det blir tufft. När man bytar flyg i Singapore har man bara kommit halvvägs. Det är tufft för kroppen och mentalt stressande.Man måste ha en plan. Min livlina är generellt att dricka mycket vatten för att hålla sig pigg samt tänka att man inte behöver äta så mycket mat, man klarar sig.