Laga enkel mat

Vi som är sockerjunkies tenderar att älska enkel mat. Vi vill typiskt ha beige mat: mackor, snabbpasta och ris. Inte så förtjusta i köttet och grönsakerna alltid. Många utav oss suger också i köket, det är som att vi får allergipåslag så fort någon nämner ordet matlagning.
 
När vi då börjar fundera på att leva mer hälsosamt översköljs vi att komplicerade recept och allt känns så himla stort. Hur ska man orka gå från rostmackor till matlagning ala Myllymäki? Men lugn, det behöver du inte! Här är mina bästa snabbtips inom de 3 kategorierna som du skall äta från;
 
Protein
Korv: Det är OK att köpa en korv utan bröd på macken, om du inte har ork till något annat. Det är också ok att köpa wienerkorv på affären och äta som det är.
 
Skinka: Ät direkt som det är
 
Tacoköttfärs: Köp 2 kg köttfärs och steg med 4 pkt fajitakryddmix från Spicemasters. Sen har du mat i en vecka.
 
Lövbiff: Tar 2 minuter att steka upp och går inte att misslyckas med
 
Grönsaker
Salladsbar: Hittar du på de flesta affärer nu för tiden. Bara plocka och blanda.
 
Färdighackade i påse: Nu för tiden behöver du inte ens hacka själv, det har affären gjort åt dig.
 
Hela grönsaker: Ät paprika eller gurka som ett äpple. Vem har sagt att det MÅSTE vara snyggt skivat och hackat?
 
Fett
Smörstav: I många affärer säljs nu smörstavar, 100 gram smör där du enkelt rullar av folien och tar dig en tugga.
 
Avokado: Dela, häll på örtsalt och voilá! Dinner's ready!
 
Du behöver inte tänka i hela recept, det är helt ok att tänka protein, fett och grönsaker. Det viktigaste är att din kropp får den näring den behöver!
 
KÖSS
 
 
1
Anita

Jag blir mer och mer imponerad av din blogg, du sätter verkligen fingret på våra ömma punkter. Tack för dom här tipsen, dom är värda guld!