Våra största fällor

Vi alla har våra fällor vi går in i. Med fällor menar jag situationer där vi gärna trampar i klaveret och äter fel. Situationer som triggar oss och slukar all motivation och viljestyrka. Det är superviktigt att kartlägga dessa och faktiskt se vad vilka som triggar oss.
 
Jag har 2 stycken som är luriga som jag ser upp lite extra med. Det ena är sömnbrist och det andra är fest. När jag har sömnbrist är jag helt ur gängorna, sjukt låg på glädjehormoner och allmänt trött och vresig. Då finns det liten till ingen broms, jag har svårt att motivera mig att äta enligt plan. 
 
På fester är det också svårt - man ser alla andra kasta sig in i alkohol och mat och då är det lätt att övettala sig att det är okej att småäta LCHF-snack fast det inte alls är enligt plan.
 
När vi tittat på våra situationer är det bra att bokföra dem så vi inte går in i dem oförberedda gång på gång. Det är viktigt att se över hur vi kan bli bättre på att möta triggersarna istället för att bara köra över oss själva och inte reflektera.
 
 
Vilka situationer triggar dig mest?
 
KÖSS
 
 
5
SL

Trötthet, särskilt på kvällen. Olika sociala sammanhang och när jag är ensam hemma.

monica

Att vara uttråkad. Äta istf göra nåt vettigt.

monica

Att vara uttråkad. Äta istf göra nåt vettigt.

Hon

Ensamheten absolut. Social osäkerhet. Sömnbrist. Stress!

Maria

Sömnbrist, uttråkad, mens, sociala situaitoner när jag känner "alla andra kan ju äta det här, varför inte jag?" (lite sorg inblandat). Jag kan se en röd tråd genom mina risksituationer vilket är stress och kontrollbehov. MEN man lär sig av sina fallgropar så jag lär mig mer o mer att undvika dem eller identifiera dem. Ganska coolt att lära sig så mkt om sig själv. Ett av mina tricks är att gå in på din och Martinas blogg för motivation <3