Mobilbanta

Allt fler larmrapporter om hur våra devices påverkar oss kommer. Vi vet att blåljuset blockar melatoninet så det gör det svårt att somna. Studier visar även på att folk som sover med mobilen sover i genomsnitt 21 minuter mindre. Hur många gånger har man inte vaknat och börjat scrolla och bli klarvaken? Helt galet.
 
Därför har jag slängt ut alla mina devices ur sovrummet. Mobil och klocka ligger på laddning i kontoret och där får dem ligga. I början var det skitjobbigt, låg och hade abstinens att få pilla på mobilen men det gick snart över. Nu är det böcker som gäller istället och jag har införskaffat mig en väckarklocka.
 
Drtta he gett resultat. Min HRV har ökat med 10 enheter, min puls har sjukt från 48 till 45 och jag sover i genomsnitt 30 minuter mer och slipper jobbiga uppvaknanden.
 
Helt klart värt de där jobbiga abstinensdagarna!
 
KÖSS
 
 
 
 
3
Helena

Sen en tid gör jag detsamma..ingen mobil i sovrummet längre..klockradio istället för väckning..
Ha en bra dag!

Anonym

Jag bara älskar att läsa dina inlägg varje morgon, tack för all intressant fakta och you go girl 👌🏼💪🏼🤗

Malin

Har tänkt göra detta men inte kommit till skott. Tack för påminnelsen, och tack för att du ger mig inspiration och att du delar med dig av dina erfarenheter. Gillar dig! 😊

Svar: Gulle dig <3
My Westerdahl